wtorek, 4 marca 2008

Nadciąga... 1.6.0.0

I znów mamy nową wersję programu. Widać w okresie zimowym mam więcej wolnego czasu i mogę więcej popracować nad projektem.

Tym razem nowa wersja jest odrobinę „przełomowa”, gdyż zmianie uległo kilka wewnętrznych mechanizmów. Program zmienił model aktualizacji oraz sposób przechowywania konfiguracji i bazy danych. Wszystkie zmiany mają na celu dopasowanie programu do modelu zalecanego przez Microsoft. Zmiany wprowadziłem również z myślą o wsparciu dla Windows Vista 64bit. Niestety nie mam tego systemu, przez co nie mam możliwości sprawdzić, czy program działa pod tym systemem. Niemniej, jakkolwiek by patrzeć, program jest już trochę bliżej zgodności z tym systemem.

Zmiany w programie obejmują te, które wymieniłem w ostatnim wpisie, oraz… kilka nowych wydruków. W szczególności:
• Wydruk naklejek na książki.
• Wydruk karty akcesyjnej.

Wydruki jak zawsze mają określony format i nie ma możliwości ich modyfikacji. Wynika to z prostego faktu. Gdybym chciał umożliwić edycję wyglądu wydruków, musiałbym się zająć napisaniem aplikacji edytora wydruków, a nie programu bibliotecznego.

I tym o to stwierdzeniem, kończę i zapraszam do pobrania nowej wersji.

2 komentarze:

  1. Witam
    Kiedy można się spodziewać wersji na www żeby można było mieć wgląd przez przeglądarkę??

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,

    Moduł WWW nie jest aktualnie moim priorytetem. W zależności od możliwości czasowych, kilka ważnych funkcji programu powinno powstać do maja. Tak więc częścią WWW powinienem się zająć w okolicach czerwca +/- 1 miesiąc.

    OdpowiedzUsuń